AcuNova

AcuNova – også kaldet akupunktur 2000.
Denne akupunkturmetode er en dansk opfindelse af nyere dato. Det var John Boel, dansk akupunktør, som i 1998, fandt frem til en ny form for akupunktur. Nålen placeres i led, således de rammer nervebaner, som så giver besked til hjernebarken, hypofysen og hypotahalamus, hvilket sætter gang i en proces, som helbreder det aktiverede område.

Det er en meget effektivt metode til at behandle smerter.

I modsætning til klassisk kinesisk akupunktur, som virker via akupunkturpunkter, der ligger langs de 12 såkaldte meridianer (energibaner) vi har i kroppen, så virker AcuNova via nervesystemet. Nervesystemet påvirkes ved hjælp af reflekspunkter i og omkring alle led i kroppen. Rundt omkring leddene er der specielle områder, hvorfra man kan sende signaler til hjernen, frigøre hormonstoffer og derigennem påvirke specifikke dele af kroppen.

AcuNova er kendt for at være en effektiv behandling mod smerter og skader. De fleste patienter bliver behandlet med AcuNova mod smerter og skader i ryg, skulder, tennisalbue, golfalbue, knæ, sportsskader osv. Man behandler også med AcuNova mod bl.a. lungebetændelse og allergier.

AcuNova er, som tidligere nævnt, en nytænkning af akupunktur.

John Boel skriver i sin bog Fremtidens medicin, 2013, at kinesisk akupunktur (TCM) gør brug af 12 elektriske baner på og i kroppen. Hvilke også har indflydelse på de 12 vigtigste af kroppens organer. Banerne kaldes for meridianer – tidligere kaldte man disse for kanaler, men i dag kaldes de for meridianer f.eks: hjertemeridian – lungemeridian – levermeridian og mavemeridianerne. Kineserne siger, at livsenergien Qi flyder i meridianerne. Eksistensen af disse meridianer blev bevist af nogen franske forskere for nogle år siden ved hjælp af radioaktive stoffer og avanceret teknologi.

Traditionel Kinesisk Medicin stiller en diagnose meget anderledes end indenfor vestlig medicin. Når akupunktøren kender symptomerne, går undersøgelsen af patientens balance i gang. Akupunktøren er interesseret i at vide, om der er underskud eller overskud af yin eller yang i meridianerne og organerne. Undersøgelsesmetoderne er mange. En af metoderne er at trykke på forskellige punkter – på meridianerne eller reflekspunkter til disse – for at undersøge, om disse er ømme eller “spændte”.

AcuNova behandlere

Pia E. Nielsen - Siden 1992 har jeg været selvstændig behandler med egen klinik

Pia E. Nielsen

Akupunktør
NADA behandler
AcuNova behandler
Muskelterapeut
Zoneterapeut
NHT Vejleder
Sygehjælper

Johnni Latkovic Kjær Tilknyttet Akupunktur & Massage siden 2018

A title

Image Box text

Johnni Latkovic Kjær

Osteopat
Akupunktør
Manuelterapeut
Columnaterapeut

Har du en sundhedsforsikring, er behandling med akupunktur som oftest fuldt dækket.

Online Booking