Hvad er akupunktur ?

Akupunkturbehandlingen kan lindre en lang række lidelser og symptomer med et positivt resultat. Akupunkturbehandlingen er stort set smertefri og varer ca. 45 minutter. Selve behandlingen foregår ved at der stikkes tynde nåle ind i bestemte akupunktur punkter på kroppen. Der anvendes altid sterile éngangsnåle.
Se WHO´s positivliste her: Læs mere her.

Akupunktur, livsenergi & ubalancer

Det er muligt at genoprette ubalancer i medianernes energiforløb ved at stimulere akupunkturpunkter. Når man stimulerer akupunkturpunkter påvirkes livsenergien QI. Reaktionerne på behandlingen kan være alt fra afslappelse, kortvarig kløe eller svie omkring nålene, summen, tunghed i kroppen, kulde og varme fornemmelser m.m. Efter behandlingen oplever nogle patienter en behagelig træthed andre forøget energi.

Første behandling – ca. 90 minutters varighed: journaloptagelse, samtale og behandling.

Akupunkturen bygger på en holistisk menneskeopfattelse, hvilket vil sige, at det er det hele menneske, som behandles, ikke blot symptomet. Derfor er det vigtig at få så mange informationer af patienten, som muligt, dette for at stille den mest optimale diagnose. Ved en personlig samtale med akupunktøren stilles patienten derfor først en lang række spørgsmål vedrørende sin helbredsmæssige tilstand, kost, kosttilskud, motion, arbejde m.m.

Akupunktøren anvender til tider også en række andre diagnoseværktøjer, såsom tungediagnose, pulsdiagnose m.v., der alle har til formål at klarlægge kroppens ubalancer og sikre en optimal behandling.

Behandlingstid

Første behandling varer 90 min. (inkl. samtale)
Efterfølgende behandlinger varer 45-60 min.

Kinesisk medicin anerkendt i Europa (TCM)

Akupunktur stammer oprindeligt fra Kina og er mere end 5000 år gammelt. Akupunkturen er en del af den Traditionelle Kinesiske Medicin (TCM) og bygger på en holistisk menneskeopfattelse, dvs. hele mennesket behandles og ikke kun symptomet. Akupunktur er en behandlingsform der er videnskabeligt undersøgt. Forskere har bevist, at akupunktur indvirker på nervesystemet, hormonsystemet og blodkredsløbet.

Læs mere om Akupunkturens oprindelse herAkupunktur